Montarea / demontarea anvelopelor este o operaţiune care trebuie realizată de profesionişti, atat în cazul înlocuirii unei anvelope uzate cat si in cazul uneia crăpate.
In acest mod va asigurati ca:
- se respecta regulile constructorului si reglementarile legale privind alegerea anvelopelor: structura, dimensiune, indice de sarcina si viteza, categorie (turism sau camioneta)
- se efectueaza o observare prealabila a aspectului exterior si interior al anvelopei.
- se respecta procedurile de montare, demontare, echilibrare si umflare a cauciucurilor si schimbarea regulata a valvei.
- se respecta presiunea optima indicata de constructorul de automobile, de fabricantul anvelopei sau de personalul tehnic.
- veti fi informat cu privire la particularitatile anumitor anvelope specifice (anvelope cu flancul scurt, anvelope cu rulare pe plat, anvelopa cu amestec de cauciuc auto-obturant.)
In plus, pentru fiecare montaj, este necesara utilizarea unei chei dinamometrice pentru o strangere adaptata a rotilor, pentru asigurarea cuplului optim stabilit de constructorul de automobile.
De asemenea, trebuie sa tineti cont si de faptul ca anvelopele montate pe o anumita osie , trebuie sa fie de acelasi tip : aceeasi marca , aceleasi dimensiuni , acelasi tip de utilizare (carosabil , zapada , off-road) , acelasi tip de constructie , acelasi indice de viteza si acelasi indice de sarcina . Exceptie de la aceasta regula se poate face doar prin utilizarea provizorie a rotii de rezerva.