Diagnosticarea cutiei de viteze
Poate fi realizata vizual (verificarea etanseitatii garniturilor de la transmisii sau de la comanda vitezelor) sau auditiv (la cuplarea vitezelor, la pornirea de pe loc sau in timpul circulatiei automobilului), apreciindu-se destul de bine unele schimbari in starea tehnica la piesele componente ale cutiei de viteze. Se prezinta cateva aspecte privind aprecierea schimbarilor in starea tehnica a cutiei de viteze. Daca la pornirea de pe loc se produc zgomote in cutie sau ambreiaj, cauzele posibile sunt: suportii cutiei de viteze slabiti din fixari sau rupti, volantul, discul de ambreiaj sau rulmentul de presiune descentrati, placa de presiune fisurata.
Zgomote la cuplarea unei viteze
Cauze: sincronizatorul spart sau gripat, arcul sincronizatorului este rupt.
Imposibilitatea introducerii in viteze
Cauze: dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor, slabirea sau deformarea tijelor de comanda a vitezelor, defectiuni la sistemul de zavorare a vitezelor (blocari cu impuritati), cursa libera a pedalei de ambreiaj este foarte mare placa de presiune fisurata sau deformata.
Recomandari privind intretinerea
Cauze: suportii cutiei slabiti din fixari sau cu silent-blocuri rupte, dereglata cursa tijei de selectare a vitezelor, sistemul de blocare a vitezelor prezinta mansoane sincronizate uzate, dantura rupta sau sparta.
Recomandari privind intretinerea
Intrucat ungerea angrenajelor si a celorlalte piese componente ale cutiei de viteze – diferential se face prin “balacire”, este necesar ca in permanenta sa existe in carterul cutiei de viteze-diferential o cantitate de minim 2 litri de ulei, sau cat este indicatia minima data de producator.